Hösten 2018

Medlemsinformation Hösten 2018

Styrelsen för Oskarshamns Sjöfartsförening önskar alla medlemmar en trevlig höst och inbjuder till nya aktiviteter och träffar i vår klubblokal Norra Strandgatan 12.

Höstens träffar

Fredag 31 augusti kl. 19.00
Kräftskiva i båthallen eller föreningslokalen till självkostnadspris. Först äter vi lite småvarmt som pajer, grillat, omelett och därefter svenska kräftor. För er som inte äter kräftor serveras det räkor. Givetvis är baren öppen hela kvällen. Anmälan senast måndag 27/8.

Torsdagen 27 september kl. 19.00
Anders Jonsson från Smålandshamnar kan dessvärre, pga familjeangelägenheter, inte komma på vår föreningsträff den 27/9. Vi får se fram emot att han istället kommer på en träff under våren 2019 och berättar om Smålandshamnars verksamhet och framtid. På septemberträffen kommer vi istället att visa filmen ”Vildmarkshav”. En dokumentär filmad av Deborah Shapiro och Rolf Bjelke(boende i Mönsterås) under deras resa jorden runt i Södra Oceanen med S/Y Northern Light. Förutom att vara en underbart vacker naturfilm beskriver filmen på ett realistiskt sätt hur de hanterar sin båt på jordens blåsigaste hav. Efter halva filmen tar vi matpaus. Britt-Marie har som vanligt lagat något gott till vilket Urban erbjuder lämpliga drycker i baren.

Torsdagen 25 oktober kl. 19.00
Oskarshamns plan- och stadsarkitekt, Eric Hjertqvist, informerar om läget i projekt inre hamnen. Hur kommer vårt grannskap att se ut i framtiden.

Fredag 30 november kl. 19.00
Julbord, medlemmar med respektive inbjuds att äta traditionellt julbord till självkostnadspris. Ta med en julklapp per person värde ca 75 kr, vilka sedan lottas ut under kvällen.

Torsdagen 31 januari kl.19.00
Tomas Gren visar en film med Lars Kulle. I intervjun berättar Kulle om svenska pansarskepp.

SKEPPSORDER:OBS!
Anmälan till träffarna måste ske minst tre dagar i förväg till info@sjofartsforeningen.se eller ringa 073-376 40 43
Meddela vid anmälan om du inte vill ha mat.

VÄLKOMNA