Sjöfartsföreningen - Logga

Hyr en konferenslokal i en rogivande miljö

På Norra Kajen i Oskarshamn, vackert belägen med utsikt över gästhamnen samt Oskarshamns äldsta stadsdelar, Besväret och Fnyket, ligger Oskarshamns Sjöfartsförenings konferenslokal. Lokalen är, förutom med blädderblock och whiteboard, även modernt utrustad med dator, projektor, TV, DVD, iphone–docka, bredband, skrivare och kopieringsapparat som kan bokas. Det finns även en ljudanläggning med hörslinga.

I en marin miljö råder ni er själva eller bokar den service ni önskar avseende mat, kaffe, frukt etc. I hyran ingår tillgång till komplett kök för 44 personer.

På lokalens tak finns en balkong där man verkligen kan njuta av hamnmiljön. Har ni tur kan ni även få beskåda något av de traditionsfartyg som besöker museikajen utanför lokalen.

Vill ni uppleva ett stycke unikt varvs- och Oskarshamnshistoria kan ni boka visning och guidning i Båt- och Maskinmuseet som ligger i samma byggnad. På museet finns ett stort antal träbåtar(den äldsta från 1910), motorer och andra marina föremål utställda. Bland annat kan ni se ångmaskinen som suttit i Gustavsberg VII i funktion. Både fartyget och ångmaskinen, med en effekt på 500 hk och en vikt på 14 ton, är tillverkade i Oskarshamn år 1912.

Utanför museet ligger ångbåten S/S Nalle förtöjd. Den är byggd på Oskarshamns varv 1923. Fartyget är renoverat till originalskick och K-märkt. Vi kan givetvis även arrangera visningar av Nalle om ni är intresserade av ett stycke bogserbåtshistoria under en paus i konferensen.

Förfrågningar och bokningar gör ni genom mejla eller ringa (ej SMS) 073-376 40 43.

Här ser du några foton från vår lokal

Senast granskad 2021-10-24